zaterdag 22 augustus 2009

Fuego - vuur in de muziek

Vandaag in de NRC van gisteren gelezen over het Colombiaanse Bomba Estereo. Ze traden gisterenavond op op Lowlands en vanavond in de Melkweg in Amsterdam. De beschrijving van hun muziek sprak me aan en dan is YouTube altijd een goudmijntje om even een eerste indruk te krijgen.

Colombiaanse Cumbia, een zweem van Afrika, de Caraïben, hiphop en electro. Wat moet je daar van verwachten? Ongegeneerde swing in ieder geval. Altijd een tikje verleidelijk, sensueel, blijf hier maar eens op stilstaan.
Ik hoop op de programmering van North Sea Jazz 2010 :-).
Ze kunnen er makkelijk staan voor wat betreft hun muziek en de mix van stijlen die ze herbergen en ik sta dan vooraan!



4 opmerkingen:

Wilma van den Brink zei

Klinkt goed, Luud! Ik had er ook nog nooit van gehoord.

Groet van Wilma

Luud de Brouwer zei

@Wilma
Zeker. Hele lekkere muziek. Er valt altijd weer wat te ontdekken gelukkig :-)

Astrid zei

lekkere muziek, helemaal mijn smaak!

Luud de Brouwer zei

@Astrid
Daar twijfelde ik eigenlijk niet aan :-)