dinsdag 14 juli 2009

#8 Online kantoortoepassingen en andere tools

Google docs ben ik pas echt gaan gebruiken nadat ik actief ben geworden in de Archief 2.0 community. Het samenwerken daar toonde pas echt voor mij het belang aan van zo'n online documentenservice. Met verschillende mensen die ver uit elkaar wonen is dat bijzonder handig.

Er zijn ook nadelen, met namen voor het gebruik van de powerpoint versie. Je kunt er wel een powerpoint presentatie uploaden en dan bewerken en online gebruiken, maar opnieuw downloaden, dat werk dan weer niet. Onhandig, vooral als je een presentatie wilt geven waar geen solide internetverbinding is.

Maar, lekker om vanaf verschillende werkplekken in hetzelfde document te kunnen werken zonder bijzondere inlogproblemen of beveiligde verbindingen. Gouden idee!

Met de komst van Google wave, al aangehaald in andere weblogs van deze cursus, gaat Google waarschijnlijk een geweldige slag leveren aan de softwareboeren als Microsoft.
Ik zie online werken als de ultieme manier van werken, flexibel, effectief, geen programmatuur met zoveel mogelijkheden die je nooit gebruikt.

2 opmerkingen:

23 Dingen zei

Misschien heb je alweer een poosje geen presentaties meer gemaakt op Docs, maar je kunt nu in ieder geval wel degelijk Bestand > Presentatie downloaden als > PPT.
Ik ga het zelf in de komende weken ook weer gebruiken voor een gezamenlijke presentatie in London.

Oook fraai vind ik de embed mogelijkheden via de Delen knop. Voor als je niet perse een Slideshare.net account wilt hebben.

Luud de Brouwer zei

@23
Ok, dat wist ik inderdaad niet. Ik zal er nog eens naar kijken. Helemaal vastzitten aan een app, dat heeft niet mijn voorkeur. Ik wil de vrijheid hebben om dingen te verplaatsen en ergens anders te gebruiken.

In dat geval is de presentatiemogelijkheid van Google prima!