maandag 6 april 2009

Barry Ryan - Eloïse

Tussen kerst en nieuwjaar was er weer de traditionele Top2000 op radio 2.
Een nummer dat daar al jaren op prijkt, in de hogere regionen, is Eloïse van Barry Ryan. Uit 1968, dus vorig jaar 40 jaar oud.
Ik behoor niet tot de doelgroep voor dit nummer. Zeker niet in 1968 toen ik 9 jaar oud was. Wij zijn echter sinds die tijd in het bezit van een single van deze plaat. Ik vermoed dat mijn zus Barry Ryan wel aantrekkelijk vond.
Het nummer is ook een merkwaardige mix tussen rock en klassieke muziek. Een orkest kan wel degelijk "rocken"! Ian Anderson heeft dat een paar geleden nog eens laten zien toen hij met een orkest een aantal van zijn composities ten gehore bracht, o.a. in de Heineken Music Hall. Overweldigend mooi!
Lekker dus!


1969. Het publiek zit er bij en kijkt er naar... Het nummer duurt langer dan de meeste niemandalletjes uit die tijd, dus klappen ze na een minuut of twee :-).
Mooi tijdsbeeld!

2 opmerkingen:

Astrid zei

Dit is inderdaad een geweldig mooi nummer!! De Top2000 zit vol met juweeltjes.

Luud de Brouwer zei

Dat is een feit en ik heb er inmiddels al een heleboel op mijn harddisk staan.
Dit nummer blijft bijzonder.