maandag 16 augustus 2010

Mooie zinnen (5) - Madison Avenue: Don't call me baby

Zelfverzekerde vrouwen. Altijd aantrekkelijk en tegelijk beangstigend. Voor mij dan :).

Dit lied van Madison Avenue swingt heerlijk. Luister eens voor de aardigheid naar het heerlijke basloopje door het nummer heen. Dat alleen al is de moeite waard van het luisteren. Daar krijg ik geen genoeg van!

Het nummer gaat over een meisje/vrouw dat heel zelfverzekerd door het leven gaat. Waarschijnlijk geen gebrek aan mannelijke aanbidders. Dan kun je eisen stellen, vooropgesteld dat je daarover hebt nagedacht. Anders zijn de eisen redelijk zinloos.
De boodschap is duidelijk: ze wenst niet aangesproken te worden met een dédain "baby". Ze heeft IQ en lef. Op de een of andere manier klinkt de stem van Cheyne Coates ook zo zelfverzekerd.

De killerwords hier: Don't underestimate me boy I'll make you sorry you were born. Au! ;)

De volledige tekst.

2 opmerkingen:

Christian zei

Dat basloopje en wat andere geluidjes komen uit een ouder nummer, waarvan ik evenwel de titel of artiest niet kan noemen - sowieso een kwaal van mij, want ik ben daar altijd erg slecht in. Voor de rest hoop ik dat je van een lekkere vakantie aan het genieten bent, met die zelfverzekerde vrouw van je! ;-)

(Mijn captcha is dit keer trouwens "grace"!)

Luud de Brouwer zei

@Christian
Tja... iets meer informatie zou wel wenselijk zijn!
De vakantie was en is nog lekker. Nog een paar daagjes voordat ik mezelf weer loslaat.