maandag 14 juni 2010

Merels in de tuin #lente2010

De staartmezen zijn nog niet weg of het volgende nest is gespot. Deze keer in de klimhortensia.
Het viel me al eerder op dat er nogal veel merelverkeer in onze tuin was. Op zich niets bijzonders, merels zijn er genoeg in de buurt. De staartmezen hielden me genoeg bezig om dit andere vogelproject niet in de smiezen te hebben.

Maar daar kwam enkele weken geleden een einde aan. Het merelnestje op het filmpje, met vier eieren heb ik nog nooit "bewoond" gezien. Ondanks aan en af vliegende merels. Ik verdenk ze er van elders in de klimhortensia nog een nest te hebben. Om ze niet al te veel te verstoren, ze zitten heel dicht bij de achterdeur, ben ik nog niet rigoreus aan het zoeken geslagen.
Hopelijk klinkt binnenkort het gepiep van de jongen.

Geen opmerkingen: