donderdag 23 juni 2011

De begraafplaats van Praag - Umberto Eco

Dit boek, het is gewoon niet anders, vond ik errug saai! Ik heb het wel uitgelezen. Het lag toch op mijn nachtkastje en soms is lezen fijn voor ik mijn ogen dicht doe.
Het gegeven (wat was dat eigenlijk?) kon me helemaal niet pakken of intrigeren. De personages waren niet interessant, de periode is niet zo interessant en de stijl van schrijven sprak me ook niet erg aan. Ik weet het, ik sta er waarschijnlijk alleen in want ik lees verder alleen maar hoe ontzettend goed het boek is en interessant en goed uitgewerkt. De doorgewinterde literatoren en recensenten krijgen er geen genoeg van. Ik zag Eco een tijdje terug in het programma Boeken met Brands. Dat had een waarschuwing moeten zijn want ik heb het interview niet afgekeken. Saai. En dit boek, het is niet voor mij geschreven.

Dus als je geld aan een boek uit wilt geven raad ik je ten zeerste af om dit boek te kopen.

2 opmerkingen:

Ingmario zei

Hoera, we zijn het eens eens over een boek!

Luud de Brouwer zei

@Ingmar
Ik ben blij dat dat je enthousiast maakt :)
Kan me niet herinneren dat ik die post van je gelezen heb. Maar hoe dan: scherpe analyse!