zaterdag 20 juni 2009

Google Maps en Photosynth

Een combinatie van twee geweldige applicaties, mooier kan bijna niet!
Via het weblog Google Maps Mania, met altijd weer nieuwe Google Maps toepassingen, kwam ik terecht op de website met een symbiose van Google Maps en Photosynth.
Photosynth is een applicatie van Microsoft die geautomatiseerd beelden maakt, samengesteld uit heel veel foto's, die zo in elkaar gepast worden, dat het lijkt dat je naar een "heel" plaatje kijkt. Maar op een slimme manier is het beeld opgebouwd uit meerdere foto's die je afzonderlijk kunt klikken en dan in het totale beeld te zien krijgt. Prachtige applicatie die digitale reconstructies maakt van groepen beelden.
Het filmpje waarop ik kennis maakte met Photosynth van de TED maakte destijds grote indruk op me.

Op de pagina van Keir Clarke zijn een paar highlights op een rijtje gezet. Ik heb gekeken naar Mont St Michel, waar ik lang geleden ooit ben geweest. Mooi beeld van die plek in Het Kanaal. Slimme combinatie van Google maps en de service van Photosynth.

Weer een prettig half uurtje doorgebracht daar!
Het icoontje helemaal rechts onder in het beeld, maakt het beeld full screen. Tis een wonder!

Geen opmerkingen: