dinsdag 14 november 2006

Online Conferentie Nederland 2006

Op 7 en 8 november jongstleden vond de 11de Online Conferentie Nederland plaats in de RAI in Amsterdam.
Ik heb beide dagen bezocht. De nadruk van de sessies die ik bezocht heb lag op kennisnetwerken. Kan de techniek hier een rol bij spelen? Hoe stimuleer je medewerkers om hun ideeën te delen, zonder de angst dat iemand ze inpikt of neersabelt. Hoe laat je dergelijke ideeën groeien/rijpen binnen een groep mensen. Hoe realiseer je ideeën en motiveer je daardoor je medewerkers? Hoe laat je medewerkers de (goede) ideeën van een ander gebruiken?

Voor mij gaat de vraag nog verder, want de organisatie waar ik werk is misschien wel te klein om daarbinnen te blijven met een dergelijk concept. Kun je ook buitenstaanders betrekken bij het genereren en doordenken van ideeën zonder telkens fysiek overleg te hebben?
Ideeën komen op de gekste momenten en plaatsen boven borrelen en eigenlijk zou je die z.s.m. en zo "puur" mogelijk in de week moeten leggen.

Ik heb enkele interessante sprekers gezien over dit onderwerp met ieder weer hun eigen invalshoek.
Aanraders: Martijn Aslander (www.martijnaslander.nl) en Aad Kamsteeg (www.diderottrack.nl). De bijdrage van Paul Iske over de praktijk van wat ik hierboven heb beschreven bij de ABN-AMRO was ook inspirerend.

Het is voor mij wel onduidelijk gebleven of ik dit binnen mijn organisatie van de grond ga krijgen.

Geen opmerkingen: