maandag 22 december 2008

Uitdrukkingen van mijn vader (8)

Wat prettig dat de geest levend is en regelmatig allerlei oprispingen geeft die van pas komen, naast alle onbruikbare gedachten. In de afgelopen weken kwamen er op die manier weer nieuwe uitdrukkingen van mijn vader binnen.

Op weg naar Zwolle kwamen we langs een bord met de plaatsnaam Teuge. Daar is ook een vliegveld. Dat wist ik toevallig. Lian zat naast mij in de auto en toen ik de naam Teuge noemde, reageerde zij heel adrem: daar zit jouw vader. En inderdaad. Mijn vader gaf regelmatig als reactie: Ik ben teugen! Helaas was moeders wil wet ;-).

Als je toevallig een keer "tjonge jonge" zei (dat kwam vroeger vaker voor dan nu ;-) ) dan antwoordde mijn vader: Mijn gat staat in Dongen!.

Een tijdje geleden waren we een hele lijst boodschappen aan het verzamelen bij de "grote" Albert Heijn in Tilburg. De dag erop zou ons jaarlijkse familiediner plaatsvinden en allerlei lekkernijen verhuisden van de schappen in ons karretje. Het noemen van alle lekkere ingrediƫnten van een gerecht verleidde mijn vader altijd tot de opmerking: Zo kunde unne stront nog wel lekker maken!

Geen opmerkingen: