woensdag 20 december 2006

De radio

Zaterdagavond 23 december, na negenen, kom ik op de radio. Het programma heet Déja Vu en wordt gepresenteerd door Ruud Hermans, van vroeger, van de Tumbleweeds. Zijn broer Hans heeft nog gehonkbald met mijn broer Ben bij HSC Tilburg. We hebben het nu wel over eind jaren 60!

In dit onderdeel van het programma (dat 3 uur duurt) komt een luisteraar aan het woord die in het kort wat mag vertellen over zijn of haar platencollectie. Een nummer uit die collectie wordt vervolgens gedraaid. Daarna geeft de luisteraar de volgende kandidaat op.

Het mag geen verbazing wekken dat ik een nummer van Jethro Tull ga kiezen. Wel eentje die nooit gedraaid wordt op de radio: Crazed institution of the stars. Het komt van de lp Too old to rock and roll, too young to die uit 1976. Dat jaar zag ik Tull voor het eerst. Het is een prachtig nummer over de gekte van het sterrendom. Ik hoop dat ik na mijn radio-optreden met beide benen op de grond blijf staan.

Mijn zwager Ton heeft mij gekozen en ik zal mijn goede vriend Peter Hamers als volgende kandidaat kiezen. Die heeft vele malen meer platen en cd's dan ik en heeft ook vele malen meer verstand van muziek dan ik! Het is dan ook zijn vak.

Deze kans om Jethro Tull onder de aandacht te brengen maakt van 2006 nog meer een Tull-jaar dan ik eerder al schreef. Gelukkig begint 2007 bijna... wie weet wat me dan allemaal te wachten staat.

update: 24-12-2006
Link naar de uitzending op internet. Mijn bijdrage begint op 1 uur 8 minuten.
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/radio2/kro/dejavu/20061223-20.wma

Geen opmerkingen: