maandag 2 maart 2009

DAF - Der Mussolini

De jaren 80. Hele nieuwe muziek.
Een exponent die mij daarin bijzonder beviel was DAF (Deutsch-Amerikanische Freundschaft). Dat was echt anders. En als je naar dit nummer luistert, dan is dat zo'n beetje dance avant-la-lettre. Heerlijke sequence!!
De titel van dit nummer was provocerend. Maatschappijkritisch, zonder een keuze te maken. Het was (en is) sowieso dom om achter iemand of een ideologie aan te lopen. Interessante gedachte die me heel erg aansprak en aansloot bij mijn eigen beleving. Dat is uiteindelijk ook waarom muziek of kunst je aanspreekt denk ik: het komt dicht bij jezelf.

Het filmpje dat dit nummer ondersteunt is bijzonder goed gemaakt. Grappige mix van oud en nieuw, geestig.


En nog steeds actief en een eigen website...

2 opmerkingen:

Astrid zei

DAF..en ik maar denken dat het een automerk was! Goed nummer, lekkere beat: ik kan me voorstellen dat dit veel stof heeft doen opwaaien!!

Luud de Brouwer zei

Tis een heerlijk nummer om op te dansen Astrid! ;-)