dinsdag 15 mei 2007

Ir. Louis C. Kalff - Het artistieke geweten van Philips

Een boek dat ik gewonnen heb via een loting bij het Archiefforum. Niet een boek dat ik snel zal kopen, zelfs niet in de ramsj.
Maar dit was wel een heel leuk boek om te lezen en vooral ook om te kijken. De wereld van vormgeving en design roept bij mij altijd enige scepsis op (ik houd toch vooral van de inhoud) maar van de andere kant kan ik ook genieten van een mooi voorwerp, gebouw of stuk natuur.

In dit boek komt het werk van Louis Kalff uitgebreid aan bod, inclusief zijn levenswandel. Een prettig leesbaar boek, voor mij informatief, met een heleboel fraaie illustraties van al het werk dat deze man voor Philips heeft gedaan.
Dat is voor mij dan ook het fascinerende, je weet het natuurlijk wel, maar al die bekende producten en logo's in dit boek, die nadrukkelijk onderdeel zijn geweest van mijn jeugd en jonge jaren, gemaakt, bedacht, ontwikkeld door deze man. Dat iemand op de achtergrond zo sterk zijn stempel kan drukken op een tijdperk.

Ik heb het met plezier gelezen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Beste,

Verkoopt u het toevallig? Ben op zoek naar dit boek maar overal uitverkocht...

Mvg,

st.kracklite@gmail.com