maandag 9 november 2009

Opgeklopte melk

De reclames van Kanis (van Houts) en Gunnink (de Ket) koffie bekoorden mij zeer. Een heerlijke tegenstelling aan tafel, de moderne met de tijd meegaande Gunnink en de behoudende (daar doen wij dus niet aan mee) Kanis. Een seconde of 30 met spitsvondigheden waar ik elke keer tenminste om moest glimlachen. De leukste van de serie van 7 (allemaal op YouTube, zou je daar ook voor moeten betalen?) is die over de cappuccino = opgeklopte melk. Het totale humor zit in de laatste 4 seconden.
Gunnink: "'T is een goed idee. Dat wel."
Gunnink: "'T is mijn idee."
Kanis: "Tis jouw idee, maar ik heb het bedacht."
Ik moest er onbedaarlijk om lachen, die laatste zin.
De onwrikbare Kanis (doe jij nou maar gewoon Gunnink, dan doen wij al gek genoeg) die telkens nergens van moest weten maar wel met de eer wilde strijken.



Onze kinderen waren meesters in het feilloos herhalen van die tekst. Het meest bijzondere moment was een keer op vakantie in Sinalunga in Toscane, toen we aan het eten waren in het restaurant op de agriturismo boerderij daar en ze keer op keer die reclame naspeelden, tot groot plezier van ons allemaal. Aan de overige gasten hebben we maar niks gevraagd.
Mooie herinnering.

5 opmerkingen:

Unknown zei

Altijd mooi, zo'n verhaal bij een verhaal!

Astrid zei

leuk verhaal inderdaad!

Deze reclame kende ik helemaal niet :-)

Luud de Brouwer zei

@Edwin
Was een hele leuke avond :-)

@Astrid
Misschien zat je toen tv-loos op kamers? Ken je de hele serie niet of alleen deze ene?

Astrid zei

@Luud

Deze ene niet. AL moet ik wel eerlijk zeggen dat ik reclames zo veel mogelijk probeer te vermijden: zonde van mijn tijd. Maar sommige zijn wel erg leuk

Van wanneer dateert deze?

Luud de Brouwer zei

@Astrid
Wist ik niet, maar Wikipedia beweert dat het 2004 was.
Inderdaad zijn reclame's over het algemeen tijdverspilling. Lian en ik rennen dan altijd naar onze pc's om even wat te doen. Maar soms mis je dan hele leuke reclame's. Gelukkig hebben wij kinderen die ons soms op iets leuks wijzen. Want ze zijn niet allemaal erg natuurlijk!